Pages

March 31, 2011

bila telebih rajin..

ngahahahha...smlm..bukan..kemarin2...
aku cuti..ye cuti..nk kua..npk gaya sume membe keje..keseorangan la kali ni
pe lgi...bgun pagi2 gi soping sbb plan nk masak rini..(padehal makan sorg2 je..)

so destinasi soping aku..ialah GIANT..
dtg pgi2..org pon xramai lgi..tolak ler troli..beli sayur..buah2..susu (barang must buy stiap kali soping)
ikan,ayam,tepung2 untuk goreng2..pisang..wahh dlm kepala ni pikir dah nk masak ayam masak merah,sup ayam,goreng pisang,kuah taucu...ahhh xtau nk masak mane satu..tp yg penting sume brg tuk buat bende2 ni..dah tesusun baekk punyer dlm troli aku...
pelik jugak aku ngn diri aku hari ni...nk masak mcm nk buat kenduri..padehal....eh bape kali aku nk ckp da...kan aku keseorangan hari ni..hik3...blasah jela...tajuk pon 'bile telebey rajin'...xgitu?.hik2..

ok..so lepas download brg dlm bonet...gi lari2 beli coolblog feveret aku depan giant tu jap
haaa yg ni pon brg must buy kalo gi giant..

x terliuq kome dibuatnye??...hik3





ok...tp aku x beli choc nyer..aku beli mango nye...korang yg minat cool blog ni..kalau nk sedap..jgn mintak yg plain..mintak yg smoothies nye..mcm choc smoothies ke..mango smoothies ke...comfirm luar biasaaa...!!..
ade yg lom tau kewujudan cool blog ni coz kat2 utara tak meluas sgt...kat jb ni byk la...coz ni produk singapore nye...sbb tu byk kat sini...membe aku yg ckp la..bukan aku..hik3

dah beli sume..pecut aaa balik...siap2 brg2..ptong2 ape yg ptot..aku dok bujang..so aku pakai multi-cooker je..n ade dapur gas portable satu...dua2 jalan skali...satu masak ayam masak merah...satu lgi buat sup ayam...ni la hasilnye..........

ayam masak merah + sos tiram = so gelap sket..


sup ayam
dah ade ayam masak merah tp buat sup ayam lgi sbb aku mmg suke sup..leh dikatakan fevret la..kalau mkn nasik tu..mesti nk oder sup skali...lgipon..daripada minum air ais lepas makan ngn minum sup panas lepas makan..lgi baik sup..sbb die bantu penghadaman..ais tu buat kembung perut je..so kurang2 kan ler..bab ni leh dibaca lanjut kat sini..kesan minum ais lepas makan!!

ok sekian saje rancangan masak memasak kite hari ni..sekian..maceh.

No comments: