Pages

January 11, 2011

he or my mom?

current location : johor
hometown : melaka

msok bulan ni..aku dah..1 taun 4 bulan..keje kat johor..dan slame tu jugak la aku abaikan cadangan mak aku..tuk pindah melaka..first aku dpt posting kat johor..mak aku dah suh isi borang transfer balik melaka..keje kat spital melaka ngn die..tp aku ckp nti dlu..kasi aku pndai2 dlu..carik pengalaman..baru aku balik mlake..(transfer)

n walaupon aku duduk bedikari kat johor ni sorg2..aku rasa bahgia sbb dekat ngn sumone..kalau aku balik mlake..aku rase aku rindukan johor..n camtu la sbaliknye..

dan akhir2 ni..aku rasa makin jauh dari sumone..walaupon pada hakikatnya..aku dekat sgt da ngn dia..
pekara yg membuatkan aku xmo transfer balik mlaka awal2..satu sbbnya aku byk lgi bnde nk blaja kat sni..dan satu sbb lgi..ialah sbb die..aku da pnah bjauhan ngan die dlu mase aku study kat penang...masing2 asik rindu..tp bile da dekat..lain plak..trase makin jauh..
aku pon xtau knape..

dan skrg ni...hari2 aku bepikir..perlu ke x..aku transfer..n ikut ckp mak aku..trnasfer mlake n keje ngn dia..tiap kali aku cuti balik ke mlake..plg tidak..mak aku mesti ckp camni....

''kamu bile nk balik mlake..mak xlame lgi nk pencen da..balik la mlake..leh keje ngn mak..nti kite pi keje same2..sape2 mrh kamu nti,kamu bitau mak''


siyes..aku mmg sedih dgr mak aku ckp camni..walaupon nada die ckp tu..mcm xde ape2..n kalau la hati aku masih kosong..mmg aku akan balik time tu jugak..tp kalau la mak aku tau ape sebenarnye yg bermain dlm hati aku..hmm..


mak plak berkata sambil tesenyum2 mase tu.. mgkin membayangkan betapa gembiranya dia dpt pi keje same2 ngn anak sniri iaitu aku..

perlu diberitahu kat sni..mak aku org yg plg gembira aku mengikut jejak lgkah die..menjadi seorang nurse..dan die punye angan2 terhadap aku lebih tggi..

aku cume nk sambung blaja nk jadi lecturer aje..tp mak aku..smpai berangan aku akan jadi seorang matron yg pgkat die jauh lgi tggi dari seorang nurse..sememangnya mak aku meletakkan harapan yg sgt tggi pada aku..lgipon anak2 die yg lain lebih berjaya sbgai..engineer..cikgu....ye aku tau mak aku sgt sygkn aku..tp knape aku xleh ikut ckp die..transfer mlake..ape pentingnya si dia dari mak aku..)

hummmm......

dan..sbb tu jugak la... hati aku kuat mengatakan kali ini...
''aku perlu 'balik'...there's nothing left for me here''

even i leave jb...i know that no one will searching for me..my heart tells me that..n i accept it..
i think..this is the time..i have to choose..one decision..that will change my life after this (where there is no 'u' )..coz once i step forward..there's no turning back....n im really into it...

i will leave johor..n come back to my family..its enough for me..to live alone here..inspite of being with my family...
im gonna leave you..habibi..



org slalu kata... ''kalau ade jodoh xkemana'' ... now i will go n believe in this words...insyaallah..
may god bless u and me...



doaku setiap hari : ''Ya tuhanku, jika die benar milikku..maka dekatkan la dia padaku...dan jika dia bukanlah jodoh ku, maka kau jauhkan la dia dariku..dan berikanlah dia kebahagiaan..amin..



.

4 comments:

bretbret said...

blikla sasa~~~mak lg pntg kn~~~ble nak dh xde nnti xknla bru kaw nk blik~~~bhehehehehehe~~~:)

SaSa said...

ya..aku akan balik..

arepizChamakh 널 기다리고있어 said...

hahahaaa bret...
sasa:ko buat la kputusan yg tbaek utk ko... law itu yg ko ase tbaek utk ko, kemon, go ahead... kami sbgai membe2 dpt support ko je... come on sasa ! think u're rite... dont make a mistake hahahaaa

SaSa said...

haha...kemon2..tajis ni

huhu..yela2...insyaallah aku akan balik..

dan kmungkinan yg sgt besar..aku akan transfer..

thanx pada sume yg sntiasa menyokong sy..dan truslah menyokong sy dlm industri seni tanah air kite ni..time kaseh sume..(aik len mcm je)bahhaaaha