Pages

January 18, 2011

kempunan CIKEN COP la plak...T_T

hari ni mcm biase..balik keje tdo mcm xigt dunia..kul 3-4 pagi tebangun..dah tebeliak mate xtau nk buat pe..
so aku rasa lappy aku lgi comel dari dinding bilik aku..sbb tu aku sibuk2 nk on9 n menulis lagi..haha..

jom igt balik ape aku buat hari ni..
pgi tdi aku bgun tdo..kmas2 bilik..basuh baju sket..pastu mkn sume..n lepak depan...lappy...
keje aku ni je ler..memandangkan aku dok membujang ngn mber2 kat sini..lappy ni btul2 jadik peneman aku..kalo x on lappy  ni satu hari..aku rasa xlengkap..

so dlm kul 2 ptg aku gi keje...yes..hari ni aktif day tuk wad aku..n aku mmg bz gile..
by the way, aku happy sbb aku x incharge..aku hanya jadi runner..(runner xperlu behadapan ngn dokter dan psakit sgt..just bgi ubat...n tlong incharge buat keje)...

so mood aku bile jadi runner : yahooooo!!!!
bile jadik incharge : hurm....smbil buat muke tabah..
bukan aku xsuke incharge...tp wad medikal..oiii bz nk mati..lgi2 spital besar...bjoget kottt wat keje..kdg2 tahap stress tu..ko tgok nasik pon..ko jadik geramm jek kat nasik tu..ngahaha..ade camtu ek.......ade.....^_^

but as im a runner today..aku dpt la balik awal sket..balik2 keje..aku trus ajak mber aku gi hutan bandar..konon2 nk makan ciken cop (ciken cop kat situ sgt murah dan sedap gile = rm5.oo for 3 keping isi ayam )..
skali tgok gelap je...hampa dowh...................T_T

'sya,kdai tutup aa...kite gi stulang jela'
mber aku bersuara..

'aku ok je..no hal',kate aku  dalam nada sedikit kempunan nk makan cikencop..


sob..sob..sobranooo..........T_T

memandangkan jam pon dah menunjukkan 10.15 pm..mbe aku pon press minyak kete honda die kuat2...nak plak minah ni style rock2 sket..kete bedengung dah mcm enjin motobot (die gelak je bile aku ckp camni)..pastu bukak lagu2 lama...saleem la spoon la..walaupon aku xsuke lgu2 tu..aku layan jekk..
so...smpai la ke stulang ..

'kuey tiow chiang mai dua..nasik goreng blek pepper satu ek..n air bla..bla..bla..'

dah oder..apelagi..melangut aa tgok kiri kanan...tggu rezeki dtg..
kitorang agak menjadi tumpuan la kat situ..yela ngn uniform lgi mase tu makan slamber badak je kan..ade kami kesah..ko igt ko sorg je lapau?...itulah kate2 yg bmain dlm ati aku stiap kali ade mata yg memandang..

nyam3...bla..bla..wakakak..nyam2..srooot..srooott..wakakak (smbil makan bcakap..gelak2 plak tu)...sroootttt....aaaa air pon habes...

dlm kul 11..kitorang gerak balik..voooooommmm..woooooooooooo......enjin motobot kedengaran lagi..lom balik umah lgi...singgah dataran kat jam besor jap...(org jb tau la katner)..beli rojak buah plak..alamak skali bawak duit xckup lak..org nk beli die pon nk beli..kan da xckup duit..pdn muke aku..ngahaha

'xpe sya, pkai duit aku je'
..suara minah motobot kedengaran..

kihkihkih....tu psl ler aku syg die..bahaha..ok tipu. die mmg besfren aku kat wad..sbb kami sekepala..die gelak aku gelak..aku gelak sbb die gelak..sah ler die gile..aku tak..aik...kahkahkah..sori babe..gurauan bekasih jek ni..syg ko beb..muehehe..

pastu die pon anto la aku balik umah aku dlu (kitorang dok umah lain2)..skali pagar tmpt aku tlah pon ditutup..aku naik tensen..tensen bukan ape..tensen nk kejut org tua ni bgun bukak pintu...'

'pakcik..ooo pakcik..
tlong bukak kan pintu japp' 

seround..2 round...3 round..x wake up..wake up gak...gile ape tdo mati..makin aku stress..lalu minah motobot slaku mber ksygn aku..pon turut membantu memanggil pacik yg kurang pendengaran (pekak sket) dan kurang pgerakan (slow) -_- ......agak2 3 minit bru pacik tersebut tesedar dari mimpi indah die..dems~

'yeyeee..pacik dtg'

huhhh lege...(kalo xbgun jugak tdi..aku nk baling je batu kat tingkap pacik tu)
naseb bek pacik tu bukak...hehehehe..

'time kasih pacik' 

,kate aku...smbil senyum membazir (membazir sbb mase tu dah gelap..kul 12 mlm...aku ejek die pon die xkn nampak punye wa ckp lu...apetah lgi senyum..membazir x..hahaha)

aku pon jalan masok..n mber tdi pon dah blah ngn enjin motobot die
smpai2 bilik..mandi..bsuh baju..siap2 sume...maka terbongkang la aku kepenatan (padehal xpnat sgt pon)hahhaa..tdo..tdoo..zzzzz xigt ape..
dan tadaaaaa....kul 4 pgi..aku tbagun..n sedang menulis entri ni..
ok la..aku nk cube try test tdo..esok..eh hari ni..keje ptg lgi...apepun..aku jadi runner lgik..
.yahooooo!!
yabeda beduuuu!!

No comments: